Niech Was nie zwiedzie tytuł: bohaterowie filmu Tonie Marshall dużo mówią, ale mało robią, zaś w ich ekranowym związku seksu i miłości jest tyle, co kot napłakał. Została tylko terapia.
Sophie Marceau wkroczyła już w wiek, w którym kobieca seksualność staje się tematem dwóch rodzajów filmów - mrocznych dramatów psychologicznych albo rozpustnych komedii. Francuska reżyserka i scenarzystka Tonie Marshall wykorzystuje potencjał aktorki w tej drugiej konwencji, próbując rozśmieszać widzów dowcipami o seksie, frywolnymi scenkami i dwuznacznymi dialogami. Filmowego erotyzmu tu jednak niewiele, a zabawy tyle, co u stryjka na imieninach.
Casa Kafka Pictures Movie Tax Shelter Empowered by Belfius
Orange Cinéma Séries
TF1 Films Production
Entre chien et loup
TF1
Angoa-Agicoa
Région Ile-de-France
PROCIREP
Arena Films
Cinéfrance 1888
Tabo Tabo Films
Marceau gra nimfomankę Judith, która z powodu swoich miłosnych podbojów właśnie straciła pracę. Wraca więc w rodzinne strony i zatrudnia się u walczącego z nałogiem seksoholika Lamberta (Patrick Bruel), który prowadzi w miasteczku poradnię dla par. Judith nie traci czasu i zaciąga do łóżka kolejnych mężczyzn, podczas gdy Lambert pości i żyje nadzieją na prawdziwą miłość. Zderzenie charakterów sprawia, że sypią się pierwsze iskry, a powietrze między bohaterami gęstnieje. Nie trzeba dopowiadać, jak to się wszystko skończy.
Casa Kafka Pictures Movie Tax Shelter Empowered by Belfius
Orange Cinéma Séries
TF1 Films Production
Entre chien et loup
TF1
Angoa-Agicoa
Région Ile-de-France
PROCIREP
Arena Films
Cinéfrance 1888
Tabo Tabo Films
Pomysł na film jest pikantny jak należy, niestety ekran szybko obnaża "Seks, miłość i terapię" jako wyjątkowo grzeczną i konserwatywną produkcję. W to, że Judith ma libido jak stąd do Buenos Airos, musimy uwierzyć na słowo; "moment" w filmie Marshall jest bowiem tylko jeden, a reszta tytułowego seksu ogranicza się do westchnień, zmrużonych oczu i anegdotek z podtekstem. Obmacywanki Lamberta w toalecie z pięcioma dziewczynami nie wystarczą, by zabawnie (a przy okazji - szczerze) odmalować seksoholizm, a nimfomania jest w filmie sprowadzona do formy niezobowiązującej, radosnej rozrywki.
Casa Kafka Pictures Movie Tax Shelter Empowered by Belfius
Orange Cinéma Séries
TF1 Films Production
Entre chien et loup
TF1
Angoa-Agicoa
Région Ile-de-France
PROCIREP
Arena Films
Cinéfrance 1888
Tabo Tabo Films
By dodatkowo usprawiedliwić - bądź co bądź - niecodzienne zamiłowania Judith i Lamberta, Marshall wyciąga z rękawa poważne traumy z dzieciństwa bohaterów. Teoretycznie nie ma nic złego w fakcie, że reżyserka zmusza nas do empatii i sympatyzowania z bohaterami. Rzecz jednak w tym, że oboje - to już chyba wizytówka francuskich komedii - zachowują się irracjonalnie, są nadpobudliwi i reagują nieadekwatnie do sytuacji. Marceau odgrywa irytującą i odklejoną od rzeczywistości neurotyczkę (choć wspaniałej urody aktorce wciąż odmówić nie można), a Bruel kreuje Lamberta na sympatycznego niemotę. W tych bohaterach nie ma życia i ognia, zaś podglądanie ich emocjonalnych przepychanek szybko nudzi. Marshall ma też problem ze zdefiniowaniem tego, co przyciąga ich do siebie, a brak chemii między duetem równoważą u niej miłosne deklaracje.
Casa Kafka Pictures Movie Tax Shelter Empowered by Belfius
Orange Cinéma Séries
TF1 Films Production
Entre chien et loup
TF1
Angoa-Agicoa
Région Ile-de-France
PROCIREP
Arena Films
Cinéfrance 1888
Tabo Tabo Films
Niech Was nie zwiedzie tytuł: Judith i Lambert dużo mówią, ale mało robią, zaś w ich ekranowym związku seksu i miłości jest tyle, co kot napłakał. Została tylko terapia.
Absolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończyła specjalizację edytorsko-wydawniczą. Redaktorka Filmwebu z długoletnim stażem. Aktualnie także doktorantka w Instytucie... przejdź do profilu